Revitalisering skaber mersalg

Siden Vangsgaard og FONA i samarbejde nytænkte elektronikkædens koncept for trafikvarer, har FONA skabt betydeligt mersalg på netop denne varegruppe.

Hvordan kan vi udnytte optimere vores butiksareal og løfte salget af trafikvarer, som taletidskort og elektroniktilbehør? Sådan lød oplægget fra FONA´s markedsdirektør Kim Lauritsen, da han i 2011 mødtes med kædens mangeårigesamarbejdspartner, Vangsgaard.

”Vangsgaard er vores betroede partner og rådgiver på butiksudvikling og design. Derfor bad vi naturligvis dem om at overveje, hvordan vores butiksrum kunne optimeres, så bl.a. tilbehørsprodukter til elektronik- og mobiltelefoner kom bedre i spil over for kunderne,” fortæller han.

Ud fra en ide om at flytte produkterne fra væggen og ud i butiksrummet udviklede Vangsgaard et mobilt reolkoncept: De trekantede modulstandere, som præsenterer taletidskorts, iTunes-kort, hovedtelefoner og tastaturer optimalt, uanset hvilken side kunden passerer standeren på. Markant mersalg

"Det geniale er, at de mobile reoler giver liv i vores butikker og samtidig præsenterer varerne overskueligt og nemt for kunderne. På en måde har de vist sig som et stærkt supplement til salgsmedarbejderne og har løftet vores selvhjulpne salg,” siger Kim Lauritsen.

Således er salget af trafikvarer alene steget markant siden reolkonceptet blev rullet ud i butikkerne.

”Vangsgaard har en særlig evne til kombinere produktion med innovativ konceptudvikling, som skaber synlig værdi på bundlinjen,” siger Kim Lauritsen.