Grænseløs rebranding

5.000 biler, fem lande, én leverandør. Det er virkeligheden for Post Nord Logistics, der sammen med Vangsgaard og Brand Factory er midt i en gigantisk rebranding af varebiler i Norden og Tyskland.

Transportkæmpen Post Nord samler nu en række datterselskaber inden for dør-til-dør leverancer under et nyt, pan-nordisk brand: Post Nord Logistics. Alene i Danmark rebrandes 450 biler fra Hit Danmark, Transportgruppen og Budstikken i det nye selskab.

I centrum for den danske del af projektet står Samuel í Hjøllum Rude, driftsansvarlig i Post Nord Logistics – mandsopdækket af et fast team hos Vangsgaard, der skal rebrande de danske biler de kommende tre år. De resterende ca. 4.500 biler i resten af Norden og Tyskland klares af Brand Factory.

“Det er afgørende, at vi har fået en solid partner, der kan skalere produktionen ’big time’. Den evne har Vangsgaard og Brand Factory – både lokalt og på tværs af landegrænser. Det gør det nemt, mere effektivt og langt mere smidigt for os, når så mange biler skal gennem systemet, som tilfældet er,” forklarer han.

Et fintmasket net 
I Danmark iklæder Vangsgaard lastbiler og varevogne fra Hit Danmark, Transportgruppen og Budstikken den nye Post Nord-blue farve. De første 150 biler allerede inden årets udgang.

”Med Vangsgaard ved roret har vi en partner, der matcher vores egne ideer om enkle, sikre højkvalitetsløsninger. Deres centrale Post Nord-team og fintmaskede net af underleverandører giver kapaciteten til at klare en landsdækkede udrulning fleksibelt og enkelt,” siger Samuel í Hjøllum Rude.

”F.eks. skal vi ikke flytte biler rundt i landet, men kan køre til et værksted i lokalområdet for at få monteret vores visuelle identitet. Dermed kommer vores biler hurtigt ud på vejene igen, til glæde for forretningen,” tilføjer han.

Pan-nordisk udrulning
Post Nord Logistics er ikke bare et stort dansk projekt. Det samler også omkring 15 selskaber i Norge, Sverige, Finland og Tyskland under det nye varemærke. Og ikke mindst på det punkt fremhæver Samuel í Hjøllum Rude værdien i samarbejdet med Vangsgaard og Brand Factory.

”Kombinationen Vangsgaard-Brand Factory gør, at vi når ud på samtlige markeder med ét kontaktpunkt til leverandøren. Så fra foliebestilling, styring af værksteder, løbende kvalitetssikring og endelig levering på tværs af landegrænser ved vi altid, hvem der gør hvad, hvornår og hvad resultatet er,” slutter han.