Kodeordet er sammenhæng

Med Vangsgaard ved projektroret har DSB skabt et lyst og inspirerende tog-univers for 1.300 ansatte i det nye centrum for administration i Høje Taastrup.

I over 160 år har DSB skabt sammenhæng mellem bydele, byer, landsdele og mellem Danmark og Europa. Men også internt er sammenhæng et nøgleord for statsbanerne. Senest smukt udtrykt i de nye administrationsbygninger, hvor Vangsgaard i tæt parløb med DSB har lagt den røde tråd i udsmykningen af glasvægge, kontorer og mødelokaler.

”Vi har konstant fokus på forretnings- og driftsoptimering. I Høje Tåstrup har vi samlet folk fra tre steder i byen i ét inspirerende miljø. Det sænker omkostningerne og giver samtidig et tættere, mere effektivt samarbejde de ansatte imellem,” fortæller Anne-Marie Thaysen, marketing manager i DSB.

Kernen udfoldet
Som marketing manager er hun ansvarlig for DSB’s brand. Så hun har haft sidste ord i forhold til Vangsgaards kreative oplæg til kontorernes udsmykningen.

”Vangsgaard har både stået for det kreative oplæg ud fra temaet ’DSB’s kerneforretning’ og for produktion og montage. Resultatet er et superflot helhedsudtryk, hvor vores tog, ikoner, landkort og piktogrammer pryder glasvægge, kontormiljøer og møderum,” siger hun.

Gammelt venskab
Ifølge Anne-Marie er det et stort plus, at DSB og Vangsgaard i årevis har haft et nært og værdifuldt samarbejde.

”Vores historik går langt tilbage, så jeg kender alt til Vangsgaards træfsikkerhed og leverancekvalitet. Modsat kender de vores forretning godt og forstår vores strategi. Det gør, at de kan levere en vare, der passer – uanset, om vi taler foliering af tog eller en full service udsmykning af et stort kontormiljø,” siger hun.