Nyt koncept til Imerco

Nyt koncept til Imerco 

"Vi vil gerne opdatere vores butiksdesign anno 2015".

Sådan lød opgaven, da Vangsgaard i slutningen af september mødtes med Imerco til en brainstorming på det nye butikskoncept.

Vi nedsatte et projekt-team som har arbejdet intenst med, at finde frem til Imercos nye butiks-DNA.

Køkken og bord
Personlighed
Nærvær
Information
Storytelling

– er nogle af nøgleordene bag indretningen og designet. Med andre ord Imercos Appetit på livet.

Ud fra en briefing fra Imerco og med udlandske trends og tendenser i baghovedet, har Vangsgaard udarbejdet et nordisk udtryk med udgangspunkt i køkken og bord.

Vangsgaard har som totalentreprenør stået for renoveringen; Vi var med til at overtage butikken, hvorefter hele processen er projektstyret og nøje afstemt.

Fra idé til virkelighed

Opgaven bestod af udvikling af eksisterende koncept, inventarproduktion og montering, ændring af belysningsanlæg med bl.a. overgang til LED, renovering af eksisterende butikslokale til slutteligt overlevering af nøglefærdig butik.

"Det har været en stor fornøjelse at arbejde sammen med Vangsgaard i opbygningen af den butik på Østerbrogade", indleder OveTimler-Wentzel, distriktschef i Imerco.

Han fortsætter: "Det har været et åbent og produktivt samarbejde, hvor Vangsgaard har stået for, at butikken er blevet til et nyt koncept i Imerco".

"I løbet af opbygningen, har vi været i løbende dialog og fysisk i butikken med Daniel Højgaard Hindhede, projektleder fra Vangsgaard. Daniel har hele vejen igennem haft en god og positiv tilgang til projektet. Jeg ser frem til, at vi i det kommende år skal i gang med nye projekter," slutter han. 

Personlig service og tillidsfuldt salgsarbejde går aldrig af mode.

Men forudsætningen er, at kunderne kan se og opleve det, når de besøger butikken.

I det nye koncept forener Imerco tradition med innovation. De tænker hverdagen ind, fortæller den gode historie fra køkken til bord og giver nu også mulighed for at lukke handlen online – i butikken samtidig med, at de kan vise deres brede sortiment uanset kvadratmeter.

Cross channel ... er lige som internettet ... kommet for at blive.

I den flotte butik på Østerbro er cross channel selvfølgelig tænkt ind. En iPad giver kunden mulighed for at tjekke sortimentet, men også bestille online.

I dag er butikkernes vigtigste opgave ...

At skabe oplevelser og give en god service.

Butikken er et showroom, og det kan være svært, at have alle varer fremme. Vigtigst er det, at inspirere kunderne ved spændende præsentationer af varerne, f.eks. som her, et High End-komfur i vinduesudstillingen – der er kræset for detaljerne. 

Lyset har en central rolle i varernes fremtræden, se her hvordan lyset skaber kontrast og tiltrækker opmærksomhed.