Partnerskab med perspektiver

Volkswagen Danmark og Vangsgaard fandt sammen sidste år. Samarbejdet er nu beseglet med to landsdækkende åbent-hus-kampagner - senest for den helt nye VW Polo.

Den første weekend i januar afholder Volkswagens forhandlere over alt i landet ’Fast Start’ - årets første åbent hus. Et arrangement, som ifølge marketingkoordinator i Volkswagen Danmark, Rikke Kristiansen, notorisk er en stor mundfuld pga. julens mange fridage.

Så da Volkswagens dugfriske samarbejde med Vangsgaard startede op med netop januars åbent hus i 2014, var presset mærkbart fra dag ét.

”Opstart med en ny leverandør er en ting. At vi samtidig lagde ud med nytårskuren, gjorde ikke opgaven mindre. Men vi nåede flot i mål, og det understreger, hvorfor vi har valgt Vangsgaard som partner,” fortæller hun.

VW Polo ruller ud

Årets anden store Volkswagen-kampagne er netop afsluttet: Lanceringen af den nye VW Polo hos landets 55 forhandlere. En opgave, der krævede stor koordineringsevne, landsdækkende rækkevidde og høj produktions- og montagekapacitet.

”Med Vangsgaard har vi fået større råderum. De er handlekraftige og rykker lynhurtigt ud. Det mærkede forhandlerne ved Polo-lanceringen og vores velbesøgte åbent hus-arrangementer i maj,” siger Rikke Kristiansen.

Vangsgaard stod for produktion og montage af vinduesudsmykning hos forhandlerne og for reklamefolie til godt 100 demobiler.

”Vi har ikke fået klager. Og i vores verden er det lig med stor ros. Vangsgaard løftede opgaven flot, og vi er kommet rigtig godt i vej med samarbejdet,” fastslår Rikke Kristiansen.

Mere end muskler

Selv om Vangsgaards store kapacitet er bemærket, er rå muskelkraft ikke det eneste, der giver Volkswagen Danmark værdi, forklarer Rikke Kristiansen.

”Vi ønsker en partner, der kender vores forretning og kan skabe gode relationer til forhandlerne. Det er egenskaber, som Vangsgaard er kendt for at levere ude i markedet”.

Planen er, at forhandlerne får direkte kontakt til Vangsgaard i det daglige. F.eks. om udskiftning af et skilt eller reparation af vinduesfolie. Så kan Volkswagen Danmark fokusere på de store linjer i marketingarbejdet og de årlige åbent hus-kampagner.

”Forhandlerne skal opleve, at det er nemt, trygt og effektivt at gå til Vangsgaard. De er vores betroede ude i marken - vores garant for korrekt implementering af Volkswagens brand. Uanset, hvor store, små, gamle eller ’skæve’ vores forhandleres butikker er,” slutter Rikke Kristiansen.