Skræddersyet branding for brændstofnyhed

Fra maj 2014 kan bilister køre længere på literen med Statoils nye Miles-brændstof. Men før lanceringen skulle omkring 240 danske tankstationer pakkes ind i hver sin skræddersyede Miles-uniform.

Måneders forberedelse og fem ugers udrulning af det nye Miles-brand til godt og vel 240 Statoil-stationer i Danmark. Det var benarbejdet, som Vangsgaard og Statoil Danmark, lagde forud for en succesrig lancering af olieselskabets nye brændstof, Miles, dette forår.

Et megaprojekt, som ifølge Mette Boll, projektchef og Fuel Product Manager i Statoil, har haft ubetinget topprioritet i mange måneder.

Lokal tilpasning

”Lanceringen af Miles var et kompliceret projekt. Lokalt skulle vi tilpasse et koncept for brandingen af vores stationer, så det i Danmark passede perfekt til hver station – stor som lille,” forklarer hun.

Her spillede Vangsgaard ifølge Mette Boll en central rolle som rådgiver såvel som producent og montør af skilte, folie, pumpetoppe, pyloner og bannere.

”Vangsgaard er gået meget konstruktivt og løsningsorienteret til opgaven med at realisere et tegnebrætskoncept på vores meget forskellige stationer. De har været rigtig gode til at finde praktiske løsninger, når ’one size’ ikke passer alle,” siger hun.

Rådgiver og udfordrer

Mette Boll fortæller, at hun og Statoil i processen er kommet tæt på Vangsgaard. Her har hun mærket en leverandør med tunge kompetencer og mod.

”Vangsgaard er en partner, der tør udfordre kunder og koncepter. Men på en realistisk måde og med respekt for de rammer vi arbejdede under. Både i den planlæggende fase og under udrulningen har de samtidig leveret sober og god rådgivning - ja i det hele taget udvist en god forståelse for vores lokale, danske interesser,” siger Mette Boll.

En kontakt - kæmpe netværk

For Statoil har Vangsgaards været det centrale kontaktpunkt i projektet. Både hvad angår udviklingen af lokaltilpassede løsninger og på selve monteringen, som Vangsgaards store net af underleverandører har varetaget. Den klare ansvarsmodel har Mette Boll og Statoil været meget glade for.

”Vangsgaard har været en dedikeret og konstruktiv samarbejdspartner. De har taget ansvaret fra start, og vi har haft en rigtig god dialog om de udfordringer, der altid kommer i sådan et stort projekt. Som kunde føler jeg mig hørt. Og selv om jeg ved, at rigtig mange parter rundt om i landet har været involveret, har jeg kun skulle forholde mig til mit hold hos Vangsgaard,” slutter hun.